Γειά σας.
Ονομάζομαι Βασίλης Βαρβεσιώτης και ασχολούμαι τα τελευταία 7 χρόνια με το να δημιουργώ ιστοσελίδες.
Μέσα στο διάστημα που ασχολούμαι έχω να σας ανακαλύψω ένα γεγονός!
Αν σας έλεγα ότι το 70% των ιστοσελίδων¹ χάνουν πελάτες λόγω κακής εμπειρίας χρήστη (User Experience – θα το αποκαλούμε ως UX), θα το πιστεύατε;
Ίσως νομίζετε ότι η ιστοσελίδα σας είναι μια χαρά.
Αλλά για να δούμε τι λένε οι αριθμοί;🤔
Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε γιατί η εμπειρία χρήστη είναι τόσο σημαντική και πώς μπορεί να επηρεάσει την επιτυχία της ιστοσελίδας σας. Θα χρησιμοποιήσουμε στοιχεία και έρευνες² για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς το κακό UX μπορεί να κοστίσει ακριβά στην επιχείρησή σας.
Η Σημασία της Εμπειρίας Χρήστη (UX)
Η εμπειρία χρήστη (UX) είναι το σύνολο των εντυπώσεων που αποκομίζει ένας επισκέπτης από την πλοήγησή του στην ιστοσελίδα σας.
Αυτό περιλαμβάνει:
- την ευκολία πλοήγησης του χρήστη
- τη ταχύτητα φόρτωσης
- το πόσο ελκιστική είναι η σελίδα
- και τη συνολική χρηστικότητα της ιστοσελίδας.
Σύμφωνα με μια έρευνα της Google, το 53%³ των χρηστών κινητών εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα εάν η φόρτωσή της διαρκέσει περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα.
Το 53%… δηλαδή πάνω από τα μισά άτομα που είδαν την σελίδα σου θα φύγουν αν αργήσει να φορτώσει πάνω από 3 δευτερόλεπτα.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και μια μικρή καθυστέρηση μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στον αριθμό των πελατών που προσελκύετε.
Τρόποι επίλυσης
Ταχύτητα Φόρτωσης
Μια αργή ιστοσελίδα δεν είναι απλά εκνευριστική, οδηγεί επίσης σε απώλεια πελατών. Έρευνες δείχνουν ότι μια καθυστέρηση μόλις ενός δευτερολέπτου στην ταχύτητα φόρτωσης μπορεί να μειώσει τα conversion rates κατά 7%.
Απλή και Καθαρή Πλοήγηση
Ένα καλά δομημένο μενού πλοήγησης είναι κρίσιμο για την καλή Εμπειρία Χρήστη. Σύμφωνα με το HubSpot, το 76% των χρηστών λένε ότι η ευκολία εύρεσης των πληροφοριών είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ενός ιστότοπου.
Πώς η Κακή Εμπειρία Χρήστη (UX) Επηρεάζει τα Conversion Rates
Τα conversion rates είναι το ποσοστό των επισκεπτών που ολοκληρώνουν μια επιθυμητή ενέργεια στην ιστοσελίδα σας, όπως το να κάνουν μια αγορά ή να εγγραφούν σε ένα newsletter.
Σκέψου, εσύ όταν μπαίνεις σε μια ιστοσελίδα και είναι αργή, υπάρχει περίπτωση να περιμένεις;
Το πόσο όμορφη, γρήγορη και ασφαλής είναι η ιστοσελίδα σου παίζει ρόλο.
Είναι σαν ένα puzzle.🧩
Όταν λείπουν 2 κομμάτια από το puzzle, σου σπάνε τα νεύρα…
(δηλαδή και ένα να λείπει εμένα μου την σπάει)
Έτσι γίνεται και με την ιστοσελίδα σου.
Ο κόσμος εκνευρίζεται και χάνει το ενδιαφέρον του όταν λείπουν συμαντικά κομμάτια από μια ιστοσελίδα.
Έτσι η κακή Εμπειρία Χρήστη (UX) μπορεί να μειώσει σημαντικά τα ποσοστά των ανθρώπων που θα σε εμπιστευτούν τελικά, με διάφορους τρόπους όπως:
Πώς Επιράζει Τα Conversion Rates
Κακή Προσαρμογή για Κινητές Συσκευές
Σε έναν κόσμο όπου περισσότερο από το 50% της διαδικτυακής κίνησης προέρχεται από κινητές συσκευές, η μη βελτιστοποιημένη για κινητά είναι ένας από τους μεγαλύτερους λόγους για απώλεια πελατών. Έρευνα της Adobe αποκαλύπτει ότι το 38% των ανθρώπων θα σταματήσουν να επισκέπτονται έναν ιστότοπο αν το περιεχόμενό του δεν εμφανίζεται σωστά στο κινητό τους.
Σύγχυση και Αβεβαιότητα
Μια ιστοσελίδα με περίπλοκες διαδικασίες ή ασυνεπή μηνύματα μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση στους χρήστες, οδηγώντας σε χαμηλότερα conversion rates. Έρευνα από το NNGroup δείχνει ότι οι χρήστες αποχωρούν από ιστοσελίδες που θεωρούν ότι είναι δύσκολες στη χρήση.
Αξιοπιστία και Εμπιστοσύνη
Μια κακή εμπειρία χρήστη μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη των χρηστών για την αξιοπιστία της επιχείρησής σας. Ένα κακό-σχεδιασμένο site με τεχνικά προβλήματα μπορεί να φανεί μη επαγγελματικό και να μειώσει την εμπιστοσύνη των χρηστών.
Ενδείξεις ότι η Ιστοσελίδα σας έχει Κακή Εμπειρία Χρήστη (UX)
Πώς μπορείτε να ξέρετε αν η ιστοσελίδα σας έχει προβλήματα UX;
Υπάρχουν μερικά σημάδια που πρέπει να προσέξετε.
Δεν θα το πάω σε πολύ τεχνικά θέματα για να μην σας κουράσω.
Εξάλου δεν χρειάζεται εσείς να το φτιάξετε. Αν χρειάζεσται βοήθεια η myistoselida μπορεί να σας βοηθήσει με ότι πρόβλημα αντιμετοπίζεται.
Τώρα ας μπούμε στο ψητό…🍳
Πώς Βλέπω αν "Πάσχω" από Κακή Εμπειρία Χρήστη (UX)
Υψηλό Ποσοστό Αποχώρησης
Αν παρατηρείτε ότι πολλοί επισκέπτες εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα σας λίγο μετά την είσοδό τους, αυτό είναι ένα σαφές σημάδι ότι η UX σας χρειάζεται βελτίωση. Ένα ποσοστό αποχώρησης άνω του 70% θεωρείται συνήθως ανησυχητικό.
Μειωμένος Χρόνος Παραμονής
Αν οι επισκέπτες δεν μένουν στην ιστοσελίδα σας για αρκετό χρόνο, πιθανόν να μην βρίσκουν αυτό που ψάχνουν ή να βρίσκουν τη δομή της ιστοσελίδας σας μη ικανοποιητική. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε αργή ταχύτητα φόρτωσης, περίπλοκη πλοήγηση ή κακή σχεδίαση.
Πολύ Χαμλά Conversions
Αν έχετε πολλή κίνηση στην ιστοσελίδα σας, αλλά χαμηλά conversion rates, τότε υπάρχει πρόβλημα. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε κακή UX, η οποία αποθαρρύνει τους χρήστες από το να προχωρήσουν σε αγορές ή να εγγραφούν σε υπηρεσίες σας.
Πώς να Βελτιώσετε την Εμπειρία Χρήστη στην Ιστοσελίδα σας
Αν αναγνωρίζετε κάποια από τα παραπάνω σημάδια στην ιστοσελίδα σας, είναι καιρός να δράσετε.
Η βελτίωση της Εμπειρίας Χρήστη (UX) δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκη ή δαπανηρή, αλλά μπορεί να έχει τεράστια θετικά αποτελέσματα.
Εστιάστε στην Ταχύτητα Φόρτωσης
Όπως αναφέραμε και πρίν, η ταχύτητα φόρτωσης είναι το πιο κρίσιμο χαρακτηριστικό. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google PageSpeed Insights για να αναλύσετε και να βελτιώσετε τον χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σας.
Βελτιστοποίηση για Κινητά
Δημιουργήστε ένα καθαρό και εύκολο στη χρήση μενού, και βεβαιωθείτε ότι οι χρήστες μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν με λίγα μόνο κλικ. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε breadcrumbs και αναζήτηση εντός της ιστοσελίδας για να βελτιώσετε την πλοήγηση.
Απλοποιήστε την Πλοήγηση
Μεγάλο μέρος των επισκεπτών σας πιθανότατα χρησιμοποιεί κινητές συσκευές, οπότε είναι απαραίτητο η ιστοσελίδα σας να είναι πλήρως βελτιστοποιημένη για κινητά. Αυτό περιλαμβάνει responsive design και γρήγορη φόρτωση σε όλες τις συσκευές.
Συνεχής Βελτίωση
Πρέπει να παρακολουθείτε συνεχώς τα δεδομένα σας, να διεξάγετε A/B tests, και να ζητάτε feedback από τους χρήστες σας για να διασφαλίσετε ότι η ιστοσελίδα σας προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία.
Συμπέρασμα
Το 70% των ιστοσελίδων χάνουν πελάτες λόγω κακής εμπειρίας χρήστη. Είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη αυτά τα δεδομένα και να εργαστείτε για τη βελτίωση της Εμπειρίας Χρήστη (UX) της ιστοσελίδας σας, προκειμένου να διασφαλίσετε ότι δεν θα ανήκετε σε αυτό το ποσοστό. Εάν θέλετε να εξασφαλίσετε μια ιστοσελίδα που δεν θα σας απογοητεύσει και θα προσφέρει άριστη εμπειρία χρήστη, η myistoselida.gr είναι εδώ για εσάς. Εμπιστευτείτε μας για να δημιουργήσουμε μια ιστοσελίδα που όχι μόνο θα είναι καλαίσθητη και λειτουργική, αλλά και προσιτή σε τιμή που θα σας κάνει να τρίβετε τα μάτια σας με το αποτέλεσμα.